Op dit moment zijn er op Joblift 300 openstaande vacatures voor Community Manager banen in Nederland.
Een community manager is verantwoordelijk voor het beheren en onderhouden van online gemeenschappen en sociale media kanalen. Ze zorgen voor interactie, beantwoorden vragen en stimuleren betrokkenheid binnen de community.
Community Manager vacatures behoren tot de Media en communicatie branche.
Een Community Manager moet sterke communicatieve en interpersoonlijke vaardigheden hebben, evenals een diepgaande kennis van sociale media en digitale marketing trends. Ervaring in community-ontwikkeling en klantenservice kan ook een vereiste zijn voor dit beroep.
Voor het beroep van Community Manager is meestal een bachelor's diploma in marketing, communicatie, public relations of een gerelateerd veld vereist. Daarnaast kan relevante werkervaring in het beheer van online communities of sociale media ook van belang zijn. Dit beroep biedt de mogelijkheid om creatief te zijn en directe invloed uit te oefenen op de merkbeleving van een community.
Een Community Manager kan zich in de loop der tijd verder ontwikkelen en doorgroeien naar posities zoals Hoofd Community Management of Director of Community Engagement. Er zijn tevens kansen om zich te specialiseren in specifieke domeinen zoals online reputation management of crisiscommunicatie. Daarnaast biedt het werken voor grotere organisaties of internationale merken een perspectief op meer verantwoordelijkheden en complexere projecten.