Met verse investeringen is Joblift klaar voor de internationale markt

Berlijn, 20 Juli 2016 – Na een succesvolle start in Duitsland gaat Joblift, een meta-zoekmachine voor vacatures, uitbreiden naar Nederland en Frankrijk. Met investeerders als Cherry Ventures, b-to-v en diverse Business Angels achter zich is deze jonge onderneming klaar voor een dynamische groei naar andere Europese landen.

Ervaren oprichters brengen Joblift sinds 2015 naar een groot succes

Eind 2015 startten de ondernemers Lukas Erlebach en Malte Widenka de meta zoekmachine Joblift. Erlebach was voorheen werkzaam als Head of Germany bij de Duitse webshop Zalando. Widenka is voormalig CTO bij Frontlineshop en wer-Weiss-was, een dochteronderneming van ProSiebenSat.1. Vier maanden na de oprichting van Joblift gingen ze live in Duitsland. Sindsdien is er een klein team - verdeeld over twee vestigingen in Hamburg en Berlijn - voortdurend actief om deze meta zoekmachine verder te optimaliseren.

Deze Job-zoekmachine heeft als doel om de zoektocht naar werk eenvoudig en gemakkelijk te maken

De meta-zoekmachine van Joblift doorzoekt meerdere partner job boards gelijktijdig en laat snel en overzichtelijk alle relevante zoekresultaten zien. Op deze manier kunnen werkzoekenden veel tijd besparen doordat alle vacatures simpelweg zijn samengevat op één platform. Deze start up heeft als uiteindelijke doel om de vaak emotionele en vervelende zoektocht naar die perfecte baan zo gemakkelijk en leuk mogelijk te maken. Een breed scala aan filters en een intelligent zoekalgoritme bieden werkzoekenden de mogelijkheid om hun zoektocht naar gewenste mate te personaliseren.

Joblift maakt zich klaar voor de Nederlandse markt

Joblift heeft met een succesvolle investeringsronde niet alleen een groei van de Duitse markt voor ogen, maar gaat ook internationaal. Na vijf maanden succesvol actief te zijn in Duitsland is Joblift vanaf nu ook actief in Nederland! Met al meer dan 300.000 vacatures in haar database zorgt Joblift ervoor dat de lastige zoektocht naar een baan een stuk makkelijker gaat worden.

Joblift is een meta-zoekmachine met - op dit moment - meer dan 1.000.000 banen uit meer dan 100 partner job boards. Door middel van een geavanceerde technologie en een gebruiksvriendelijk design zorgt Joblift ervoor dat een baan zoeken nog niet eerder zo gemakkelijk was. Het bedrijf werd in 2015 opgericht door Lukas Erlebach en Malte Widenka en is momenteel gevestigd in twee locaties – Hamburg en Berlijn. Het team van Joblift bestaat momenteel uit een team van circa 30 medewerkers.

Persberichten als PFD downloaden.